Othello

Hraje hru Othello (jiný název Reversi). Když nenastavím nějakou dost omezenou úroveň, tak se mi nepodaří vyhrát.

Poráží program Forest, sehrává vyrovnané partie i s programem WZebra, který mi posloužil jako vzor. Z něj jsem opsal knihovnu zahájení, na stejném principu jsem udělal oceňovací funkci.  

V roce 2005 vylepšena koncovka, program testován na této sadě koncovek, na počítači Pentium III 1.4MHz.

Pozice Hloubka Výsledek Čas "Nodes" ScrZebra Poměr
40 20 38 4.13 s 16.43 Mn 3.3s 1.25
41 22 0 6.12 s 20.58 Mn 4.4s 1.39
42 22 6 6.04 s 28.17 Mn 5.1s 1.18
43 23 -12 7.31 s 24.64 Mn 5.2s 1.41
44 23 -14 5.96 s 14.74 Mn 5.0s 1.19
45 24 6 84.22 s 361.77 M 81.2s 1.04
46 24 -8 17.04 s 51.86 Mn 14.0s 1.22
47 25 4 6.16 s 16.85 Mn 5.7s 1.08
48 25 28 86.38 s 218.28 Mn 74.1s 1.17
49 26 16 113.69 s 475.73 Mn 65.3s 1.74
50 26 10 373.11 s 1.28 Gn 399.9s 0.93
51 27 6 115.98 s 338.80 Mn 68.1s 1.70
52 27 0 102.12 s 277.37 72.1s 1.42
53 28 -2 844.22 s 2.88 Gn 567.7s 1.49
54 28 -2 1089.77 s 4.05 Gn 941.6s 1.16
55 29 0 5905.92 s 17.93 Gn 3242.2s 1.82
56 29 2 479.99 s 1.10 Gn 349.8s 1.37
57 30 -10 843.38 s 2.26 Gn 539.8s 1.56
58 30 4 816.89 s 1.71 Gn 594.1s 1.38
59 34 64 1.46 s 93.28 kn 1.1s 1.33
    Celkem 10940 s 33053 Mn 7050.9s 1.55

"node" - procházená pozice, počítám i po posledním tahu, kdy se už neotáčí, jen se zjistí počet otáčených. Je otázka, jak to počítají jiní programátoři. 

Stáhnout program (cca 1.1 MB) 

 

Takto program vypadá (vítězná koncovka 25 tahů před koncem, prohledáno 202 mil. pozic za 110 s):

setstats 1